…daţi-mi timp, că răbdare am eu.

Casa taraneasca Horezu – replica scara 1:43 (O)


25 responses

  1. Andreea

    Buna! Sunt in clasa a 9 la liceul de arhitectura din bucuresti si trebuie sa reabilez o macheta cu o casa taraneasca. Poti sa imi spui si mie de unde ai cumparat acele barne de lemn si sindrila?

    11 Aprilie 2012 la 10:27

    • Cristian Grecu

      Salutare! Multe din barne sunt taiate de mine din bucati de lemn mai mari. Sindrila poti sa o faci din furnir natural foarte subtire sau lemn de balsa de 0,5 mm, (tai bucatelele cu foarfeca sau un cutter cat de mari iti trebuiesc). Lemn de balsa de diferite grosimi si baghete de lemn, pe care sa le poti folosi ca barne poti sa-ti comanzi de aici: http://www.sierra.ro/Materiale-de-constructie-c53c.html. Gasesti si la OBI baghete de brad sau pin si lemn de balsa, dar sunt mult mai scumpe.

      11 Aprilie 2012 la 17:20

  2. Andreea

    Multumesc mult!

    11 Aprilie 2012 la 22:04

  3. Mihai

    Frumoasa lucrare. Imi plac mult detaliile pe care le-ai facut la casa. Tamplaria mai ramanea sa o faci. 😀

    Felicitari

    19 Aprilie 2012 la 16:43

  4. dumitrica ioan augustin

    buna. sunt elev in clasa a XII-a la Liceul De Arta Dinu Lipatii Pitesti,anul acesta am tema ptr atestat.in primul rand vreau sa-ti multumesc ptr site-ul despre modelism pe care l-ai postat.in al diolea rand am si eu cateva intrebari:1din ce ai facut „tencuiala
    ptr macheta si cum ai lipit-o de lemn?
    2 cum ai facut montajul din pietricele si 3 cum ai reusit sa redai atat de bine materialitatea lemnului{la capetele intersectate am vazut ca le-ai ars ca sa redai vechime’nu?}

    21 Aprilie 2012 la 21:05

  5. dumitrica ioan augustin

    chiar este foarte tare macheta……………………….esti cumva arhitect
    si iti multumesc ca pui la indemana atatea materiale utile.

    21 Aprilie 2012 la 21:07

    • Cristian Grecu

      N-am studii de specialitate in arhitectura, realizez machete din pasiune, e un hobby. Totusi, pentru ca replicile caselor taranesti sa fie realizate cat mai fidel si corect, a trebuit sa citesc cate ceva despre arhitectura traditionala.
      Aici „tencuiala” e facuta din mai multe staturi de hartie de ziar inmuiata in aracet si apoi vopsita, intr-adevar lemnele sunt arse la capete, iar montajul din pietricele e facut cu multa rabdare.
      Pe internet gasesti informatii foarte valoroase si tutoriale despre cum sa faci o gramada de chestii, iti mai trebuie multa ingeniozitate si indemanare. Bafta!

      24 Aprilie 2012 la 16:54

  6. bai cristiane, tu esti nebun? trebuie neaparat sa vii pe feisbuc cu machetele astea. poze ai, ce-ti mai trebuie?

    31 Mai 2012 la 23:55

    • Cristian Grecu

      pana cand o sa vin, promoveaza tu blogul pe feisbucul tau, sa se buluceasca vizualizatorii. mersi!

      3 Iunie 2012 la 19:45

  7. Tatiana

    Ce ai făcut tu….nu are preţ….sunt inestimabile. Cine nici măcar nu-şi imaginează cum se fac….nu le preţuieşte la valoarea lor reală. RĂBDARE…ăsta e cuvântul…..apoi SATISFACŢIE….Îţi urez NOROC….!!!!

    4 Iulie 2012 la 12:01

  8. ceea ce faci tu este extraordinar….mult succes pe mai departe

    9 Noiembrie 2012 la 9:16

    • Cristian Grecu

      mersi, Paula! mult succes si tie!

      9 Noiembrie 2012 la 9:34

  9. Salut! Am avut in curte, inainte de 1989 o casa identica, numai ca a avea beci. Eram mic si a fost daramata ca sa faca loc altei case. La Horezu sunt multe astfel de case, inca in picioare. As vrea sa fac si eu o casa similara cu a ta. Ai putea sa-mi dai raporturile ? Exista undeva de unde sa le iau? Multumesc.

    17 Decembrie 2012 la 14:29

    • Cristian Grecu

      Salut, eu m-am dus la Muzeul Satului din Sibiu, am facut o cerere si mi-au dat planul casei, mi l-au dat sa ma uit la el si mi-am luat acolo cateva notite si masuratori, nu mai dau de ele acum. Poti sa incerci la Bucuresti sau la Muzeul Golesti – Arges, sa vorbesti cu ei sa-ti arate planurile. O sa incerc sa fac cateva poze machetei, din laterale si din mai multe unghiuri. Langa casa o sa pun si o rigra gradata in cm, ca reper de masuratoare. De acolo de descurci singur cu raporturile. Da-mi o adresa de mail.

      23 Decembrie 2012 la 0:52

  10. Madalina

    Buna ziua care ar fi pretul acestei machete? Este superba !!

    21 Mai 2014 la 11:24

    • Cristian

      Buna, pretul acestei machete este de 250 euro.

      21 Mai 2014 la 22:21

  11. Salut.ce lac ai folosit la casa asta de e asa inchis si pare veche casa

    13 Iulie 2014 la 10:55

  12. GABRIEL TORA

    excelenta munca !

    23 Decembrie 2014 la 11:21

    • Cristian

      mersi

      24 Decembrie 2014 la 21:14

  13. Eugen

    Salut. Am si eu hobby-ul asta. As vrea sa vorbim in privat. Se poate?

    5 Martie 2015 la 13:30

    • Cristian

      salutare.
      se poate, gasesti la „contact” o adresa de mail si nr. meu de telefon

      5 Martie 2015 la 13:52

  14. Theo

    Casa e de vanzare?

    7 Noiembrie 2015 la 18:39

    • Cristian

      Se realizeaza la comanada.

      20 Decembrie 2015 la 18:16

  15. Denise

    Super tare! Imi place la nebunie ce faci! Cu ce antichizezi lemnul?

    24 Octombrie 2016 la 17:19

    • Cristian

      mersi, ma bucur. pentru lemn folosesc lazuri pe baza de apa, diferite nuante combinate sau aplicate in etape

      26 Octombrie 2016 la 10:24

Lasă un răspuns

